onsdag 17 maj 2017

Tack Medis!

Det känns både roligt och sorgligt och lite högtidligt för mig att ta adjö av Medis som har varit min arbetsplats och mitt andra hem under så lång tid, närmare bestämt 33 år. Jag känner mig väldigt tacksam att ha fått vara en del av Medis! Det är ju en plats som betyder så mycket positivt för så många människor.

Nu vill jag säga tack till er alla som har varit med under de här åren.

Först av allt vill jag tacka Leena, vår rektor som alltid har varit på personalens sida och som i alla situationer har hittat de bästa lösningarna för oss anställda och för institutet. Vi har alltid vetat att vi kan räkna med ditt stöd.

Tack också till alla arbetskamrater, både lärarkolleger – sfi-lärare och andra - och den övriga personalen. Jag menar inte bara den nuvarande personalen, utan alla som kommit och gått under de här åren. Medis är en liten arbetsplats, så man lär känna varandra väl oberoende av arbetsuppgifter. Alla sitter runt samma bord och jobbar mot samma mål. Många av oss har jobbat länge tillsammans och det visar ju att vi trivs på vår arbetsplats.

Det finns många andra också som är en del av Medis, det är timlärare, kontaktpersoner i kommunerna, beslutsfattare, stadens utbildningspersonal och många andra. Ett tack till er också för gott samarbete.

Sist men inte minst vill jag tacka alla kursdeltagare i engelska, svenska och tyska som jag har haft den stora förmånen att få undervisa genom åren. Det har varit oerhört inspirerande att få jobba med er. Man är så gott som alltid på bättre humör efter en lektion än före. Tusen tack ska ni ha, jag har haft jätteroligt!

Trevlig sommar, hoppas att vi ses på Medis!

Bilden föreställer Sven-Erik Finne och mig någon gång på 90-talet.

Ann Westerlund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar