torsdag 10 december 2015

Hej vad det går!


Det har varit en händelserik höst. Vi började som vi brukar med att gå på kurs för att öka suget och inspirationen,

vi fortsatte med att ta emot anmälningar

 och förbereda kurser och sen var vi framme vid sista veckan på kurserna.
Likadant är det på veckonivå. Man kommer glatt i galopp till jobbet och  har liksom allt det roliga framför sig – och så helt utan förvarning – kommer sista låten på sista vattenpasset på fredagen! Känns som en sliten klyscha det där med att tiden går fort när man har roligt, men oavsett så kan det inte vara mer sant.
Nå. Jag har hunnit med att bli skuggad. En ganska rolig ide som Lärarföreningen kläckte i samband med valet. Min skugga hette Tage Silander. Nog blev det svett. Man ser den.

Hälsa och Friskvård på Medis har varit föremål för arbetsprövning också. Pär Löthman
har varit med mig, praktiserat, satt sig in i jobbet och även varit min lärarkollega i jongleringskursen. Det var premiär för den och det hela blev väldigt lyckat och trevligt! Till våren kommer en ny kurs så klart!
DansLust med olika genrer i små portioner visade sig också vara ett roligt kursupplägg. Bäst var det när kursen i afrikansk dans fick livemusik av Georges Agbazahou och Alexander Sundman-Henriques. Då lyfte taket och svetten lackade. Ja eller när Bollywoodgänget gick loss så väggarna skakade. Vilken höst det varit!
När man är lagspelare som jag betyder mötena en hel del, människorna som är med och jobbar, diskuterar, leder, delar med sig. Anki och Pär finns här på kontoret, ni timlärare finns överallt och ni är så värdefulla allihop. Det är så roligt att träffa er eller annars ha kontakt.
Jag önskar Er alla – kollegor och deltagare – God Jul och Goda Möten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar