måndag 8 december 2014

En meningsfull fritidssysselsättning

En meningsfull fritidssysselsättning, vad är det? Det är något som ger mig/dig glädje, kunskap, ork i vardagen, bildning, sysselsättning, meningsfull tid, social samvaro, utveckling, inspiration, energipåfyllning, styrka och kraft, insikter, tilltro till vad vi kan… bara för att nämna några saker. En meningsfull fritidssysselsättning, det är kort och gott: -Medis!

Självklart väljer jag själv vad som är meningsfullt för mig. Och du väljer för dig. Därför tycker jag det är viktigt att Medis har ett så brett kursutbud som möjligt. Alla som vill gå på kurs ska ha möjlighet att hitta något som känns meningsfullt, som stimulerar och ger energi.

Vi som jobbar på Medis har ett roligt, givande och ansvarsfullt jobb. Jag gillar mitt jobb som Medislärare, det är väldigt roligt att undervisa och att planera för nya terminer. Det finns ju så mycket roligt, spännande och intressant som jag vill ordna och som kanske just du skulle tycka vore meningsfullt att gå på.

Jag hoppas att alla våra kursdeltagare berättar för sina beslutsfattare hur betydelsefullt det är att ha en meningsfull fritidssysselsättning. I ekonomiskt kärva tider är det ännu viktigare. För utan påfyllning av positiv energi är det mycket tuffare att orka i vardagen. Och det är viktigt att vi orkar och mår bra, annars blir det dyrt!

Snart kommer Medis kursprogram för vårterminen ut. Hoppas just du hittar något spännande och roligt där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar