måndag 1 december 2014

Inflyttning

Jag har fått en ny rumskamrat. Nån har flyttat in i mitt kontor.
Egentligen innebar flytten bara fördelar för innan dess delade vi dator till och med. Jag är social och gillar mina medmänniskor men att dela dator innebär ett ständigt inloggande som blir tröttande i längden.

Vi har känt varann länge, jag om min nya rumskamrat. Ända sen 2004 då vi lite hux flux blev hoplänkade via ett hälsoprojekt som innebar konditionstester tog sin äventyrliga början. Vi har delat hotellrum, skrivbord, testcykel, dator som sagt och åkt bil genom Finland och tagit kaffepaus i Koskenkorva. Det är sin egen historia det, få se var det passar att berätta den...

Nå, när möblerna anlänt och vi funderat och sorterat kunde vi äntligen bli skrivbordsgrannar, det är ändå fint med ett visst avstånd. Tidigare satt vi ju bildlikt talat på samma stol. Kanske inte satt egentligen, min kära kollega - Anki Nordman som det handlar om allt det här - springer faktiskt mer än hon sitter. Själv spenderar jag också veckorna runt på olika ställen, här i salen, Mariebad och lite andra ställen sådär en 20 träningspass i veckan.

Men nu när vi tar en kaffe kan vi sitta som vanligt folk, på varsin stol och skriva på varsin dator och fråga varann hur det går! Fast inte så ofta, det är fantastiskt vad man kan hinna avhandla över en kopp kaffe på fem minuter om det är den mötestid man har per vecka. Kanske ett nytt kursförslag. Effektiva möten med ena foten på tröskeln. Tjingeling där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar