onsdag 28 januari 2015

!#¤%&*¤&%# diagram - Men inte längre!

Hurra!

Idag såg jag att det är tillräckligt med deltagare för att kursen "Diagram i Excel" ska få starta. Det är en kurs som jag verkligen ser fram emot att få hålla.
Det är många som genom åren berättat hur svårt det är med diagram och att få dem snygga och att de visar det som man vill visa. Att kasta ihop ett enkelt stapeldiagram är inga problem men när man vill visa något lite mer avancerat, eller använda två olika skalor, eller få etiketterna att visa något annat än själva värdet, då smyger det sig för ganska många.
Men inte mera!
När jag gjorde kompendiet för kursen satt jag och smålog hela tiden, för det var så roligt och jag kan tänka mig att med ett gäng deltagare som är "på tårna" för att få just sina problem lösta kan det bli hur kul som helst. Hoppeligen hinner vi inte med allt i mitt kompendium just för att deltagarna har så mycket de vill lära sig istället ;)
 
Än är det inte för sent att anmäla sig, det finns platser kvar.
Vi börjar torsdagen direkt efter sportlovet!

Diagrammen nedan är exempel på vad vi ska göra:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar