fredag 23 januari 2015

Hurra för deltagarna!

Nu vill jag rikta mig direkt till Dig som varje vecka kommer på kurs i någon typ av gympa och vattengympa, till Er som är våra deltagare.

Vi är några som leder, tänker ut övningar, hittar musik och gör allt för att följa reglerna för kvalitetsmässigt god träning. Jag talar givetvis för mig själv, men jag tror fler skriver under.

Det är ju Ni som är deltagare som gör vår vardag så rolig, som inspirerar oss och ger oss energi att studsa vidare!
Det är inte världens enklaste jobb kanske, vi blir utvärderade, utfrågade och utmanade och eventuellt lite utmattade rent fysiskt då och då. Men just exakt samma saker skapar ett sug efter att hitta bättre, effektivare, roligare övningar och skojigare låtar. Samt att helt enkelt vara bättre själv. Alla är vi olika och har vår egen stil, vilket är helt avgörande för att vi ska kunna skapa bredd och kurser med så pass varierande innehåll att det passar så många som möjligt.
Och när man väl tagit sig in i yrket och kan börja njuta av Er närvaro, glädje och arbetsvilja så blir man emellanåt lite överväldigad och vissa dagar rent av en smula tårögd. Av lycka alltså.

Våren är här, grupperna börjar hitta sina former och fortfarande har vi nästan en hel termins svett, njutning och ångande fysiskt arbete framför oss!
Jag måste också citera en ovanligt engagerad gympadeltagare i sina allra bästa år, jag har helt kallt knyckt uttrycket och använder det rätt ofta i lite olika tonfall: "Det är roligt nästan jämt!"

Simma nu lugnt allihop och kom ihåg - elegansen framför allt.

Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar