måndag 13 oktober 2014

Medieassistent - vad är det?

Halva oktober har snart gått och arbetstempot börjar lugna ner sig lite för min del. Jag heter Catrin och mitt arbete går i huvudsak ut på att locka flera deltagare till våra kurser. Förutom detta tillhör jag arbetsteamet på kansliet, med allt vad det innebär.


Om någon frågar vad jag arbetar med är det svårt för mig att sammanfatta det med bara några ord. Min titel – medieassistent – säger inte så mycket. Jag bemöter kunder, tar emot kursanmälningar och avbokningar, fotograferar, administrerar hemsidan och marknadsför kurser som behöver flera deltagare, bland mycket annat. Kansliarbetet är mångsidigt och ofta leder små detaljer till förändringar i flera led, så man vet aldrig riktigt vad som väntar.

Medis är en inspirerande arbetsplats där många personligheter och kulturer möts. Jag är glad över att få vara en del av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar